Corona

Skrevet tirsdag d. 24. marts 2020

Aktiviteter aflyst – foreløbig frem til påske!

I Hjerteforeningen følger vi løbende udviklingen vedrørende coronavirus i Danmark og de forholdsregler, myndighederne anbefaler. I Hjerteforeningen har vi et særligt og stort ansvar overfor både hjertepatienterne og sundhedsmyndighedernes mulighed for at håndtere denne meget specielle og kritiske situation. Et ansvar vi selvfølgelig tager – og tager meget alvorligt.

Frem til den 14. april gennemfører Hjerteforeningen ikke aktiviteter og arrangementer, der enten er målrettet hjertepatienter, eller hvor både hjertepatienter og andre borgere tænkes at deltage. Konkret betyder det lokalt, at sundhedscaféerne er lukket ned indtil videre, og at vi ikke fik sat børnebørnenes madværksted i gang – det er udskudt til efteråret.

Forårsbingo i Gjorslev Bøgeskov er planlagt til søndag den 26. april, men i skrivende stund er det uvist, om det arrangement kommer til at løbe af stablen. Følg derfor med i dagspressen og/eller på vor hjemmeside.

Vær samtidig opmærksom på, at der løbende kommer opdateringer på www.hjerteforeningen.dk/corona. Stedet vil være omdrejningspunkt for al information fra foreningen.

Hjertelinjen 70 25 00 00

Hjerteforeningen har indsat ekstra mandskab, og har haft udvidet åbningstiderne på Hjertelinjen, for at sikre at alle hjertepatienter og deres pårørende kan få den fornødne rådgivning i denne svære tid. Dygtige medarbejdere knokler hver dag fra kl. 9 – 16 for at besvare de mange gode spørgsmål, ift. hvordan man særligt som hjertepatient skal forholde sig til Covid-19.

Hjerteforeningens Landsuddeling venter med at stemme dørklokker

Indsamlere i Landsuddelingen kommer desværre ikke til at “gå for en hjertestarter” søndag 3. maj 2020. I Hjerteforeningen står vi sammen (i tilpas afstand) med resten af Danmark for at stoppe smittekæden for coronavirus.

Men det betyder dog ikke, at Landsuddelingen 2020 er aflyst. I øjeblikket arbejder man sammen med de øvrige indsamlingsorganisationer for at finde en løsning, hvor Landsuddelingen kan flyttes til senere på året. Derfor er det fortsat muligt at oprette hjertestarter-grupper og melde sig til dem – se mere på www.hjerteforeningen.dk/landsuddeling.

Hjerteforeningen Stevns