Generalforsamling med foredrag

Skrevet søndag d. 12. januar 2020

Generalforsamling med forudgående foredrag.
Generalforsamlingen afholdes i Tinghuset, Algade 8, 4660 Store Heddinge og starter kl. 19:00

Foredrag med titlen “Livsglæde” af Pia og Albert Pedersen Højer

Albert blev hjertetransplanteret i 1995 samt nyretransplanteret i 2003. Albert Pedersen hjertetransplantation betød, at han skulle tage megen medicin, for at kroppen ikke frastødte det nye organ, og i 2003 var medicinen medvirkende til at hans nyrefunktion var så nedsat, at han måtte under kniven igen. En ny donor blev fundet, og Albert Pedersen og hans stuekammerat på hospitalet den dag i 2003 fik en nyre hver. En netop afdød havde hjulpet 2 til at leve. Nyren blev opereret ind i lysken, så Albert Pedersen paradoksalt nok går rundt med 3 nyrer i dag. Hans to gamle er dog nærmest til pynt.-Jeg er så taknemmelig for mit hjerte og min nyre. Det er en kæmpe gave fra to mennesker, som ikke skulle bruge dem længere. Jeg lever mit liv hver dag, men jeg går ikke rundt og spekulerer på, at de døde for min skyld, for det gjorde de jo ikke siger Albert Pedersen, – Men det var to fantastiske mennesker, som har giver mig chancen for t godt liv, da de alligevel skulle herfra.
Foredragsholderen skriver om livsglæde: Jeg har hele tiden haft udfordringer rent helbredsmæssigt. Vi fortæller om, hvordan livsglæden hele tiden har været i højsædet for os. Vi fortæller om, hvordan humoren, ofte sort humor, har hjulpet mig med at holde modet og livsglæden oppe.

Efter foredraget afvikles foreningens ordinære generalforsamling.

Undervejs i løbet af aftenen serveres kaffe/te m.m. og det er gratis at deltage.
Preben Hansen formand